High selenium doses won’t cut risk of cancer, study concludes You won’t cut your cancer risk by taking high doses of selenium, a mineral that is essential for health but required only in tiny amounts. That’s the conclusion of researchers at the University of Modena in Italy who reviewed 55 studies of selenium intake and various types of cancer. Although the mineral has healthful antioxidant properties, six rigorous studies in which participants took selenium supplements or a placebo found no benefit to extra selenium. Several studies even found that high doses might increase the risk of diabetes or other problems. The other studies reviewed were less rigorous "observational"…
Personal Health: News and Notes
Previous post: Economy Weakens Medicare – RedOrbit
Next post: Real Steel
Comments on this entry are closed.